Pagina's

woensdag 23 juni 2010

Whale-watching Tarifa


Walvissen en dolfijnen zien tijdens je vakantie, ja ook dat kan in het zuiden van Spanje!

Tot een week geleden geloofde ik niet voor de volle 100% dat er ook echt dolfijnen en kleine walvissoorten voor de kust van Tarifa woonde. Nu kan ik met alle zekerheid zeggen: Ja ze wonen er echt en je kunt ze ook echt zien! Een half uurtje varen (wat op zich al een spektakel was door de golven) uit de kust van Tarifa, halverwege Europa en Afrika in de Straat van Gibraltar hebben we verschillende soorten dolfijnen en jonge walvissen gezien. Relaxt spelend en zwemmend in het water, in hun eigen leefgebied!

De eerste dolfijn die ik zag was een hele geruststelling, pfoe, ik heb mijn zus en aanhang niet voor niets aan boord van deze schommelige boot gebracht... Langzaam aan zagen we steeds meer dieren en steeds dichter bij de boot. De kapitein deed ook echt zijn best om een groep dieren goed te kunnen zien en riep zodra hij iets zag: "een paar spelende tieners op 2 uur".... En daar bedoelde hij dan van die prachtige gestroomlijnde dolfijnen mee die een wedstrijdje hard-zwemmen en springen deden.

We hebben verschillende groepen "gespot" en een aantal heel dichtbij de boot. Het bleef fascinerend om deze dieren door het water te zien glijden!

Echt een tip voor iedereen, jong en oud, tijdens je vakantie aan de Costa de la Luz en Costa del Sol om deze excursie vanuit Tarifa te maken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten